Informatie over kunst retourneren

Toch niet blij met je aankoop? Op deze pagina vind je informatie over het retourneren van onze kunstwerken. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op!

Vaak heb je even de tijd nodig om aan iets nieuws te wennen. Dat geldt zeker voor kunst die je vele jaren in bezit hebt. Voor koop op afstand staat een wettelijk herroepings-/retourrecht van twee weken. Dit vinden wij echter te kort. Daarom krijg je bij al onze kunstwerken, uitgezonderd maatwerk en een deel van onze AluArt-collectie, een maand de tijd om het kunstwerk thuis of op kantoor uit te proberen. Nadat je het kunstwerk retour hebt gestuurd krijg je het volledige aankoopbedrag terug.
Nadat je een kunstwerk hebt ontvangen, gaat de proefperiode van een maand in. Pak het kunstwerk voorzichtig uit en plaats het waar je wilt. Speel wat met de hoogte, accessoires en licht en laat het even op je inwerken. Kun je er niet aan wennen? Laat het dan gewoon een weekje bezinken, je hebt toch een maand de tijd.

Verander later eventueel nog wat aan de opstelling. Ben je nog niet overtuigd maar vind je het kunstwerk wel mooi? Probeer dan een andere plek. Blijft de klik uit? Neem dan contact met ons op om door te geven dat je het kunstwerk graag retour wilt sturen. Je hoeft verder geen formulieren in te vullen. Stuur je kunstwerk wel binnen 14 dagen na je melding retour.

Ja, zodra wij het kunstwerk retour hebben ontvangen, boeken wij binnen een week het volledige aankoopbedrag naar je terug.
Dankzij onze unieke en betaalbare pick-up service hoef jij je geen zorgen te maken over het retourneren van je bestelling. Een mailtje is voldoende om onze transporteur aan het werk te zetten. Je moet alleen wel thuis of op kantoor zijn gedurende het afgesproken tijdvak.

Voor de verpakking kun je, met wat eigen plakband, grotendeels gebruikmaken van dezelfde verpakking.

Je kunt het kunstwerk ook zelf terugbrengen, dit is uiteraard gratis.

De retour-verzendkosten zijn voor jouw rekening en bedragen, indien wij het kunstwerken op laten halen door onze transportdienst, voor Nederland 15 euro, en België 30 euro (incl btw). Je kunt het kunstwerk ook zelf terugbrengen (gratis) of met PostNL meesturen (goedkoper bij kleine pakketten).

Als wij de retourkosten hebben voorgeschoten, trekken we dit bedrag van je aankoopbedrag af. Heb je nog niet betaald? Dan sturen we je een factuur na.

Dat komt allereerst omdat verzending per definitie niet gratis is. Ook partijen als Zalando betalen (veel) geld voor alle “gratis” retouren. Grote webshops verdisconteren dit echter in de verkoopprijs. Dit betekent dat je eigenlijk zelf alle verzendkosten betaalt maar dat je dit niet ziet. Ja, dat geldt ook bij ons voor de heen verzendkosten, maar hebben wij vooral om praktische redenen zo gedaan.

Een groot kunstwerk verzenden is bovendien duurder dan het verzenden van bijvoorbeeld kleding. Een kunstwerk kopen moet ook geen impulsaankoop zijn. Met gratis retourneren zouden we dit in de hand kunnen werken en de prijzen onnodig opdrijven.

Ja, als je dat heel voorzichtig doet is het prima als je het kunstwerk zelf retour bezorgt. Let op: vaak is een kunstwerk groter dan het lijkt. Meten is weten.
Volledig maatwerk valt wettelijk gezien buiten het recht op retour. Dat is ook bij ons het geval. Van maatwerk is sprake als wij op jouw verzoek een kunstwerk met specifieke wensen leveren, bijvoorbeeld met specifieke formaten. Een uitzondering hebben wij gemaakt m.b.t. onze AluArt-lijn (zie onder en onze servicepagina over maatwerk).
Voor maatwerk (waaronder producten met specifieke formaten) hoeft wettelijk normaliter geen recht op retour (bedenktijd) te worden aangeboden. Betaalbarekunst wil zich echter ook hierin onderscheiden door deze mogelijkheid wel (deels) aan te bieden. Daarom bieden wij tegen op een deel van onze AluArt-kunstwerken, wel recht op retour aan. Lees de voorwaarden op onze servicepagina over maatwerk.
Back to Top