INFORMATIE OVER KUNST RETOURNEREN

Wat houd jullie proefperiode van een maand in?

Vaak heb je even de tijd nodig om aan iets nieuws te wennen. Dat geldt zeker voor kunst die je vele jaren in bezit hebt. Voor koop op afstand staat een wettelijk herroepings-/retourrecht van twee weken. Dit vinden wij te kort. Daarom krijg je bij al onze kunstwerken, uitgezonderd maatwerk en de grootste maten van onze AluArt-collectie, een maand de tijd om het kunstwerk thuis of op kantoor uit te proberen. Nadat je het kunstwerk retour hebt gestuurd krijg je het volledige aankoopbedrag terug.

Hoe werkt jullie proefperiode van een maand?

Nadat je een kunstwerk hebt ontvangen, gaat de proefperiode van een maand in. Pak het kunstwerk voorzichtig uit en plaats het waar je wilt. Speel wat met de hoogte, accessoires en licht en laat het even op je inwerken. Kun je er niet aan wennen? Laat het dan gewoon een weekje bezinken, je hebt toch een maand de tijd.

Verander later eventueel nog wat aan de opstelling. Ben je nog niet overtuigd maar vind je het kunstwerk wel mooi? Probeer dan een andere plek. Blijft de klik uit? Stuur dan een mail naar [email protected] om door te geven dat je het kunstwerk graag retour wilt sturen. Doe je kunstwerk wel binnen twee weken na je retourmelding op de post.

Krijg ik binnen die maand het volledige aankoopbedrag terug?

Ja, als er geen bijzonderheden zijn, boeken wij het volledige aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten) binnen een week nadat wij het kunstwerk retour hebben naar je terug.

Als je bijvoorbeeld een incompleet, gebruikt of duidelijk door jou beschadigd kunstwerk retourneert, trekken wij de kosten voor herstel of compensatie van het retourbedrag af. Voor een missende of onbruikbare originele doos rekenen wij normaliter 15 euro.

Als een kunstwerk beschadigd aankomt ruilen wij deze gratis voor je om. Als je een beschadigd kunstwerk retourneert en niet om wenst te ruilen zijn de retourverzendkosten voor jou.

Hoe zend ik een kunstwerk retour?

Stuur eerst een email naar: [email protected]. Wij sturen je dan de instructies (zie ook onder).

Kleinere en minder kwetsbare kunstwerken kun je retourneren met PostNL. Hiervoor dien je het kunstwerk bij een PostNL-locatie af te geven. De kosten hangen af van het formaat maar liggen ergens tussen de Euro 6,50 en 13,50.

Grotere en kwetsbaardere kunstwerken verzenden en retourneren we met een gespecialiseerde transporteur. Deze komt het pakket weer bij je ophalen. Je moet alleen wel thuis of op kantoor zijn gedurende het afgesproken tijdvak. Hiervoor rekenen we 15 euro die we verrekenen met het aankoopbedrag.

Voor de verpakking kun je, met wat eigen plakband, grotendeels gebruikmaken van dezelfde verpakking. Overige retourinstructies sturen we je per e-mail.

Je kunt het kunstwerk ook persoonlijk afleveren in Den Haag, dit is uiteraard gratis.

Hoe gaat dat met omruilen?

Omruiling bij beschadiging, schade of ander mankement
Als een kunstwerk beschadigd aankomt of een ander mankement heeft, ruilen wij deze gratis voor je om. Als je een beschadigd kunstwerk retourneert en niet om wenst te ruilen zijn de retourverzendkosten voor jou.

Omruiling voor een ander kunstwerk
Als je een ontvangen kunstwerk wilt omruilen voor een ander kunstwerk zien wij dit als een retour + nieuwe levering. Je betaalt dan dus de retourkosten en krijgt het nieuwe kunstwerk gratis toegezonden.

Je kunt je kunstwerk ook persoonlijk omruilen in Den Haag, dit is uiteraard gratis.

Wat kost het retourneren?
Indien je je kunstwerk met PostNL retourneert, bedragen de kosten ergens tussen de Euro 6,50 en 13,50.

Indien wij het kunstwerk op laten halen door onze transportdienst, rekenen we voor Nederland 15 euro, en voor België 35 euro. Deze kosten verrekenen we met het aankoopbedrag.

Zelf terugbrengen is uiteraard gratis.

Waarom zijn de retour-verzendkosten niet gratis?

Dat komt allereerst omdat verzending per definitie niet gratis is. Ook partijen als Zalando betalen (veel) geld voor alle “gratis” retouren. Grote webshops verdisconteren dit echter in de verkoopprijs. Dit betekent dat je eigenlijk zelf alle verzendkosten betaalt maar dat je dit niet ziet. Ja, dat geldt ook bij ons voor de heen verzendkosten, maar hebben wij vooral om praktische redenen zo gedaan.

Een groot kunstwerk verzenden is bovendien duurder dan het verzenden van bijvoorbeeld kleding. Een kunstwerk kopen moet ook geen impulsaankoop zijn. Met gratis retourneren zouden we dit in de hand kunnen werken en de prijzen onnodig opdrijven.

Mag ik een kunstwerk zelf retour brengen?

Ja, dat kan in onze galerie op afspraak of tijdens onze vaste openingstijden. Wij noteren je bankgegevens en boeken het betreffende bedrag de volgende werkdag retour.

Kan ik maatwerk retourneren?

Volledig maatwerk valt wettelijk gezien buiten het recht op retour. Dat is ook bij ons het geval. Van maatwerk is sprake als wij op jouw verzoek een kunstwerk met specifieke wensen leveren, bijvoorbeeld met specifieke formaten. Een uitzondering hebben wij gemaakt m.b.t. onze AluArt-lijn (zie onder en onze servicepagina over maatwerk).

Wat gebeurt er als een pakket niet kan worden afgeleverd?

Afhankelijk van de transportdienst wordt het pakket bij de buren afgeleverd, nog een keer aangeboden of bij een afhaalpunt worden gebracht. Indien je bestelling niet kan worden afgeleverd en bij ons retour komt, boeken we het bestelbedrag terug maar brengen wij de retourkosten bij jou in rekening.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang € 5,- korting op je eerste aankoop!

De waardering van www.betaalbarekunst.nl bij WebwinkelKeur Reviews is 9.2/10 gebaseerd op 1870 reviews.